Image1 Image1

Vanliga Frågor

Hur lång är leveranstiden?

Då leveranstiden kan skilja sig mellan olika varumärken så finns denna specificerad på varje produktsida.
Generellt sett så tar det mellan 1-3 arbetsdagar för de flesta produkterna, och 3-5 arbetsdagar
för beställningsvaror.

Vilka betalningssätt accepterar ni?

Vi accepterar kortbetalning med VISA/MasterCard, faktura och direkt banköverföring med SEB, Nordea, Swedbank
& handelsbanken. Det går även utmärkt att delbetala. Alla transaktioner hanteras tryggt och säkert av Klarna.

Vad är fraktkostnaden?

För dig som handlar hos Stilrenaklockor så är frakten alltid gratis, oavsett hur mycket eller lite du beställer.

Levererar ni till land utanför Sveriges gränser så som Finland, Norge, Danmark & övriga Europa?

Vi levererar i dagsläget endast till Sverige, Finland och Danmark. Frakten är kostnadsfri.

Vad händer om jag ångrar mig eller skulle bli missnöjd?

För din säkerhet så erbjuder vi hela 90 dagars öppet köp i enlighet med distanshandelslagen. Efter att du returnerat klockan så kontrollerar vi att den är i samma skick som när den mottogs, samt betalar tillbaka det fullständiga beloppet. Kontakta oss via e-post eller chatt för att få den aktuella returadressen och instruktioner. Det åligger dig som kund att ombesörja och bekosta eventuell returfrakt.

Vad är er returadress?

Vänligen kontakta oss via e-post eller chatt med ditt ordernummer för aktuell returadress. Under arbetsdagar svarar vi generellt sett inom 1-24 timmar.

Hur går leveransen till?

För att förhindra stöld av klockan så levereras den till ditt närmsta utlämningsställe. Så fort leveransen har anlänt så får du en avi via posten direkt hem i brevlådan, eller via SMS. Skriv på avin och ta med dig legitimation för att hämta ut beställningen från ditt lokala ombud.

Jag har en blogg, är ni intresserade av ett samarbete eller sponsring?

Ja, vi är alltid intresserade av samarbeten med seriösa bloggare. För att det ska vara intressant så behöver du ha ett ganska stort antal dagliga läsare. Bifoga gärna en skärmdump över månatliga besökare i din första kontakt med oss. Handlar din blogg om just klockor, accessoarer eller annat som har en tydlig och nära koppling till vår verksamhet så är detta en fördel.

Hur spårar jag min försändelse?

Kontakta oss via e-post på info@stilrenaklockor.se för att spåra din order.

Klockan är en present. Kan jag ha en annan leveransadress?

Självklart! När du gör din order kan du välja att ha en separat betalnings- och leveransadress. Observera dock att om du väljer att betala med faktura så skickas beställningen alltid till din folkbokförda adress.

Jag ångrade mig precis efter köpet, kan ni stoppa leveransen?

Så länge paketet inte har blivit ivägskickat så kan vi givetvis stoppa leveransen. Desto snabbare du kontaktar oss efter att ordern är lagd, desto större chans är det att vi hinner stoppa leveransen. Kontakta oss via e-post. Skulle du vara för sent ute så går det givetvis att göra en retur. Ta i så fall kontakt med oss för aktuell returadress samt tänk på att inte bryta eventuella förpackningar eller orsaka annan skada på klockan och dess tillbehör.

Jag har en fråga som inte finns med i denna lista. Vad gör jag?

Det är fritt fram att kontakta oss via chatten eller via vår e-post (info[snabela]stilrenaklockor.se). Vi svarar glatt på alla dina frågor och funderingar. Tveka inte att höra av dig!