Vanliga Frågor

Är ni auktoriserad återförsäljare av alla varumärken i er webshop

Ja, alla klockor som säljs i vår webshop görs i samarbete med respektive varumärke. Vi är autkoriserade återförsäljare av alla märken i webshoppen

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden kan variera mellan olika klockor, därför finns leveranstiden specificerad på varje produktsida. Generellt sett så tar det mellan 2-5 arbetsdagar.

Vilka betalningssätt accepterar ni?

Vi accepterar kortbetalning med VISA/MasterCard, faktura och direkt banköverföring med SEB, Nordea, Swedbank & handelsbanken.
Det går även bra att delbetala. Dessa transaktioner hanteras av Klarna.

Vad är fraktkostnaden?

Vi erbjuder alltid 100% fri frakt, oavsett hur lite eller hur mycket du beställer.

Levererar ni till land utanför Sveriges gränser så som Finland, Norge, Danmark & övriga Europa?

Vi levererar i dagsläget endast inom Sverige. Frakten är kostnadsfri.

Vad händer om jag ångrar mig eller skulle bli missnöjd?

För din säkerhet så erbjuder vi 90 dagars öppet köp i enlighet med distanshandelslagen. Efter att du returnerat klockan så kontrollerar vi att den är i samma skick som när i oanvänt nyskick och att inga delar saknas samt betalar tillbaks det fullständiga beloppet. Kontakta oss via e-post eller chatt för att få den aktuella returadressen. Det åligger dig som kund att ombesörja och bekosta eventuell returfrakt.

Vad är er returadress?

Vänligen kontakta oss via e-post med ditt ordernummer för aktuell returadress. Du kan vanligtvis förvänta dig ett svar inom 1-24 timmar.

Hur går leveransen till?

För att förhindra stöld av klockan så levereras den till ditt närmsta utlämningsställe. Så fort leveransen anlänt så får du en avi via posten direkt hem i brevlådan. Skriv på avin och ta med dig legitimation för att hämta ut klockan från ditt ombud.

Jag har en blogg, är ni intresserade av ett samarbete eller sponsring?

Ja, vi är intresserade av samarbeten med seriösa bloggare. För att det ska vara intressant så behöver du ha ett ganska stort antal dagliga läsare. Bifoga gärna en skärmdump över månatliga besökare i din första kontakt med oss. Handlar din blogg om just klockor, accessoarer eller annat som har en tydlig och nära koppling till vår verksamhet så är detta en fördel.

Hur spårar jag min försändelse?

I dagsläget så erbjuder vi inte funktionen att man själv kan spåra sin order. Om din order mot förmodan inte skulle ha nått dig inom utlovad leveranstid, så var god och skicka ett mail till oss med ditt ordernummer, så undersöker vi det och löser problemet.

Klockan är en present. Kan jag ha en annan leveransadress?

Det går utmärkt. När du gör din order kan du välja att ha en separat betalnings- och leveransadress. Observera dock att om du väljer att betala med faktura så skickas beställningen alltid till din folkbokförda adress.

Jag ångrade mig precis efter köpet, kan ni stoppa leveransen?

Så länge paketet inte har blivit ivägskickat så kan vi givetvis stoppa leveransen. Desto snabbare du kontaktar oss efter att ordern är lagd, desto större chans är det att vi hinner stoppa leveransen. Kontakta oss via e-post. Skulle du vara för sent ute så går det givetvis att göra en retur efter att leveransen är skedd. Ta i så fall kontakt med oss för aktuell returadress samt tänk på att inte bryta eventuella förpackningar eller orsaka annan skada på klockan.

Jag har en fråga som inte finns med i denna lista. Vad gör jag?

Det är fritt fram att kontakta oss via chatten eller via vår e-post (info[snabela]stilrenaklockor.se). Vi svarar glatt på alla dina frågor och funderingar. Tveka inte att höra av dig!